“Als Operations Support bestaat mijn dagelijkse takenpakket uit verschillende verantwoordelijkheden. Ten eerste is het mijn verantwoordelijkheid om de productieomgeving operationeel te houden. Hierbij moet ik thin clients, switches, servers en badge readers onderhouden, updaten en vervangen. Daarnaast houd ik mij bezig met het operationeel houden van de verschillende server- en computerruimtes op de site. Ook bied ik support aan de gebruikers van andere sites in België, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk.
Wat ik het leukst vind aan mijn werk als Operations Support, is het opbouwen van vertrouwen en de mogelijkheid om mijn expertise uit te breiden naar netwerkconfiguratie en implementatie. Het configureren en opzetten van switches en netwerken vind ik interessant, en het feit dat ik hierin kan groeien vind ik geweldig. Een ander aspect van mijn werk dat ik een boeiende uitdaging vind, is het oplossen van moeilijke problemen. Ik probeer een goede oplossing te bieden aan personen die het nodig hebben en dat geeft mij voldoening. Het feit dat ik binnen de IT een brede waaier aan mogelijkheden heb om mij in te verdiepen, is een extra pluspunt voor mij. Ik wil mij dan ook graag specialiseren in netwerken en hier verder in groeien.
Hoewel ik dagelijks te maken heb met uitdagingen als IT-consultant, heb ik de vrijheid gekregen om moeilijke projecten te analyseren en passende oplossingen te vinden. Het is belangrijk dat je de juiste voorbereidingen treft, bijvoorbeeld bij het installeren van een nieuwe switch en een grondige organisatie is essentieel, vooral bij het beheren van serverracks met talloze kabels en apparatuur. Deze componenten vormen het centrale zenuwstelsel van de productie, en als er iets misgaat, heeft dit een directe impact op onze operationele efficiëntie. Het organiseren en coördineren van projecten vormt een fascinerende uitdaging, en de interactie met collega’s voegt extra dynamiek toe aan mijn werk. Een voorbeeld van zo’n project is de migratie van thin clients naar reject-schermen, waarbij ik een cruciale rol speelde.”
De opvolging binnen Bizztalent verloopt goed. We worden als IT-consultants regelmatig opgebeld om te vragen hoe het met ons gaat en of er zaken zijn waarbij men ons kan ondersteunen of helpen verbeteren. Er wordt ook gevraagd hoe het met mij gaat, zowel persoonlijk als op het werk zelf. Toen er een keer een kwestie was die me nerveus maakte, heeft HR dit goed opgevolgd en werd er naar mij geluisterd. Ik ontving waardevolle feedback en persoonlijk advies hoe ik ermee kon omgaan. Bovendien krijg ik ook regelmatig telefoontjes om te vragen hoe het gaat op project. De eerste vraag is altijd “Kunnen we nog iets doen voor jou?”, en dat geeft een goed gevoel.”
“Als IT-Consultant bij Bizztalent heb ik ruimschoots de mogelijkheid om mijn kennis uit te breiden. Er is één opleiding waarvan verwacht wordt dat je die eerst voltooid, namelijk ITIL. Daarna heb je de vrije keuze om zelf opleidingen te kiezen. ITIL is een vrij theoretische opleiding met een beetje managementjargon ertussen. Maar ik begrijp waarom het belangrijk is om deze opleiding te volgen. Het is namelijk de basis voor IT-servicemanagement. Mijn volgende doel is het behalen van het CCNA-certificaat, waarbij ik vol vertrouwen kan rekenen op de steun van Bizztalent.
Bizztalent onderscheidt zich voor mij niet alleen door het feit dat ze me na een langdurige zoektocht een kans hebben geboden, maar vooral door hun bereikbaarheid. Het gevoel dat ik snel bij iemand terecht kan met mijn vragen of zorgen geeft me het vertrouwen dat ze oprecht om mijn welzijn geven en dat is erg belangrijk voor mij.”