Moïse's visie op IT-consultancy: Passie, groei en toekomstperspectieven

Als IT-consultant bij Bizztalent heb ik de mogelijkheid gekregen om mijn carrière een boost te geven met de nodige opleidingen en ondersteuning. In dit artikel deel ik graag mijn ervaringen over mijn onboarding, training, werkdagen, opvolging en opleidingen binnen Bizztalent, en wat dit bedrijf onderscheidt van andere IT-consultancybureaus in de sector.

Vanaf dag één bij Bizztalent werd me duidelijk gemaakt dat het welzijn van de consultants van groot belang is binnen het bedrijf. Ik kreeg een warm welkom van iedereen op het hoofdkantoor en werd meteen opgenomen in het team. Mijn onboarding was dus zeker een positieve ervaring.”

Ik kreeg een warm welkom van iedereen op het hoofdkantoor en werd meteen opgenomen in het team.”

Tijdens mijn opstart bij Bizztalent kreeg ik de mogelijkheid om de ITIL 4 opleiding te volgen. Binnen mijn eerste twee weken heb ik dit certificaat behaald. Deze opleiding heeft me een stevige basiskennis gegeven van de principes van ITIL, zodat ik de end users op projecten optimaal en efficiënt kan ondersteunen. De ondersteuning die ik vanuit Bizztalent kreeg, was ook altijd beschikbaar als ik er nood aan had.

Als IT-consultant voer ik twee verschillende jobs uit doorheen de week: drie dagen als servicedesk operator en twee dagen als IT-desk operator. Bij de servicedesk ligt de focus vooral op het oplossen van problemen in Office applicaties en VPN-problemen van mensen die vanuit thuis uit werken. Bij de IT-desk zijn de meest voorkomende problemen dan weer problemen op iPhones en het vervangen van pc’s en iPhones die aan vervanging toe zijn. Beide jobs hebben hun eigen piekmomenten en daarnaast is er tijd voor opvolging en het kijken naar anomalieën in het systeem.”

IMG 0246 2

Meer weten over ons opleidingstraject?

DSC1761
Als er problemen zijn, kan je ze altijd bellen en staan ze klaar om te helpen.”

Bizztalent volgt de consultants op zeer regelmatige basis op om te zien hoe ze binnen hun project ontwikkelen. Als er problemen zijn, kan je ze altijd bellen en staan ze klaar om te helpen. De opvolging bij Bizztalent is structureel, maar voelt zeer natuurlijk aan.”

Ikzelf heb al de kans gehad om te genieten van twee opleidingen en telkens bij het afronden van een opleiding kan ik zeggen dat dit me een meerwaarde heeft gegeven in het uitvoeren van mijn job.”

Bizztalent biedt opleidingen aan die begeerd zijn binnen de sector. Ikzelf heb al de kans gehad om te genieten van twee opleidingen, namelijk ITIL 4 en Klantgericht Communiceren, en ga starten met AZ-900 (Azure Fundamentals). Telkens bij het afronden van een opleiding kan ik zeggen dat dit me een meerwaarde heeft gegeven in het uitvoeren van mijn job. De opleidingen worden altijd goed georganiseerd en er is steeds ruimte voor vragen en discussies.”

"Bizztalent is echt een jong en dynamisch bedrijf dat veel energie uitstraalt. Ze zijn erg verwelkomend en informeel."- Feedback uit werknemersenquête 2021

Werken bij Bizztalent?